Procesbegeleiding

Met elkaar toewerken naar een nieuwe koers of anders communiceren. Ik help je scholengroep er graag bij!

YHS_4475

Als systemisch procesbegeleider met een goed gevoel voor verbinding en effectieve communicatie, begeleid ik besturen en directies in po en vo al meer dan tien jaar bij hun koers- en schoolplanontwikkeling. Bij mijn aanpak horen: verbinding, diepgang, creativiteit, plezier, co-creatie, ruimte voor niet-weten, oog voor relationele bedrading, procescommunicatie en concrete uitwerking in tekst en beeld als daar behoefte aan is. Ik sta als procesbegeleider meestal naast de bestuurder of directeur.

YHS_4542

Inzicht in dynamieken

Je weet goed wat er speelt in je (school)organisatie, maar soms zijn er processen waar veel energie in is gaat zitten en die toch niet echt werken of opleveren waar je op hebt gestuurd. Als systemisch begeleider kan ik met je onderzoeken wat er speelt in de onderstroom. Een systemisch gesprek of een organisatieopstelling bieden inzicht in mogelijke oplossingsrichtingen.

  • onderzoek scenario's bij organisatieveranderingen;
  • onderzoek naar welke manieren van communiceren effectief zijn.
  • onderzoek de oorzaken van lage tevredenheid, snel verloop;
  • onderzoek wat er nodig is in het contact met ouders of medewerkers;
  • onderzoek wat de oorzaak is van teruglopende aanmeldingen;
  • verkenning van het effect van een naamsverandering, een nieuw logo;
  • onderzoek hoe klanten reageren op een veranderend aanbod, een nieuw logo of een naamsverandering.

Hoe kan ik je helpen?

Aan het nadenken over hoe je het nieuwe koersplan wilt ontwikkelen? Bel me voor een kennismaking en een eerste sparringronde.

YHS_4445
Menu